1. Všeobecné ustanovenia
Tieto obchodné podmienky platia pre nákup v internetovom obchode www.vakuovacky.sk, ktorého prevádzkovateľom je firma IMATECH GROUP s.r.o., Revoluční 1403/28 – Nové Město, Praha 1 110 00, IČO 26974011, DIČ CZ26974011. Podmienky bližšie vymedzujú a upresňujú práva a povinnosti predávajúceho (prevádzkovateľ, dodávateľ) a kupujúceho (zákazník, spotrebiteľ). Všetky zmluvné vzťahy sú uzavreté v súlade s právnym poriadkom Slovenskej republiky. Ak je zmluvnou stranou spotrebiteľ, riadia sa vzťahy neupravené obchodnými podmienkami občianskym zákonníkom (č. 40/1964 Zb.) a zákonom o ochrane spotrebiteľa (č. 634/1992 Zb.). Ak je zmluvnou stranou podnikateľ, riadia sa vzťahy neupravené obchodnými podmienkami obchodným zákonníkom, č. 513/1991 Zb., všetko v znení noviel.
2. Vymedzenie pojmov
Spotrebiteľská zmluva – zmluva kúpna, o dielo, prípadne iné zmluvy podľa Občianskeho zákonníka, pokiaľ zmluvnými stranami sú na jednej strane spotrebiteľ a na druhej strane dodávateľ/predávajúci.
Dodávateľ (predávajúci ) – je osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení zmluvy koná v rámci svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti. Je to podnikateľ, ktorý priamo alebo prostredníctvom iných podnikateľov dodáva kupujúcemu výrobky alebo poskytuje služby.
Spotrebiteľ (kupujúci) – je osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení zmluvy nekoná v rámci svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti. Je to fyzická alebo právnická osoba, ktorá nakupuje výrobky alebo používa služby za iným účelom než na podnikanie s týmito výrobkami alebo službami.
Nespotrebiteľ (kupujúci) – je osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení zmluvy koná v rámci svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti.
3. Kúpna zmluva
Návrhom kúpnej zmluvy je objednávka kupujúceho. Samotná kúpna zmluva je uzatvorená momentom doručenia záväzného súhlasu kupujúcemu s týmto jeho návrhom (záväzným potvrdením objednávky zo strany predávajúceho). Potvrdenie objednávky vykonáva predávajúci po overení dostupnosti a termínu dodania požadovaného tovaru uvedeného v objednávke. Od tohto momentu medzi kupujúcim a predávajúcim vznikajú vzájomné práva a povinnosti.
Práva a povinnosti zmluvných strán
1.Predávajúci sa zaväzuje dodať kupujúcemu tovar a previesť na kupujúceho vlastnícke právo k tomuto tovaru a kupujúci sa zaväzuje zaplatiť kúpnu cenu.
2.Predávajúci je povinný kupujúcemu tovar dodať, odovzdať doklady, ktoré sú nutné na prevzatie a na užívanie tovaru a umožniť kupujúcemu nadobudnúť vlastnícke práva k tovaru. Predávajúci je v prípade omeškania kupujúceho s úhradou splatnej pohľadávky oprávnený zadržať dodávky ďalšieho tovaru, a to aj v prípadoch už skôr akceptovaných objednávok.
Za okamih zaplatenia sa považuje okamih, ku ktorému je čiastka pripísaná v prospech predávajúceho na jeho účet alebo je predávajúcemu odovzdaná kupujúcim či treťou osobou.
Storno uskutočnenej objednávky
Storno objednávky zo strany predávajúceho:
Bez udania dôvodu – tovar bol vypredaný, tovar sa už nevyrába alebo sa výrazne zmenila cena predávajúceho. V týchto prípadoch bude predávajúci kontaktovať kupujúceho telefonicky alebo emailom a ponúkne podobný tovar v rovnakej cenovej relácii a kvalite, prípadne stornuje vykonanú objednávku. V prípade, že na tovare bola kupujúcim poskytnutá záloha alebo celá čiastka kúpnej ceny, bude mu celá zaplatená čiastka po telefonickej dohode v čo najkratšom termíne prevedená na jeho účet alebo zaslaná poštovou poukážkou na adresu. (Celá čiastka bude kupujúcemu prevedená/poslaná najneskôr do 7 dní).
Storno objednávky zo strany kupujúceho:
Kupujúci má právo stornovať objednávku bez udania dôvodu kedykoľvek pred jej záväzným potvrdením zo strany predávajúceho telefónom alebo emailom. Po záväznom potvrdení objednávky len v prípade, že predávajúci nesplní dohodnuté podmienky dodania. V prípade stornovania potvrdenej objednávky je kupujúci povinný uhradiť predávajúcemu škodu vzniknutú týmto konaním. Predávajúci uplatní právo na úhradu škody najmä v prípade nákupu tovaru „na objednávku“, ktoré bolo nutné na prianie zákazníka obstarať alebo v prípade, že v súvislosti so zabezpečením tovaru došlo už k vynaloženiu preukázateľných nákladov, ako zbytočná doprava a pod.
Odstúpenie kupujúceho od kúpnej zmluvy:
Každý spotrebiteľ má právo na odstúpenie od zmluvy podľa § 1829 ods. 1 písm. a) zákona č.89/2012 Zb. Občianskeho zákonníka bez udania dôvodu – a to v lehote 14 dní od obdržania tovaru.
Na odstúpenie od kúpnej zmluvy môže spotrebiteľ využiť vzorový formulár, ktorý tvorí prílohu týchto obchodných podmienok. Odstúpenie od kúpnej zmluvy môže spotrebiteľ zasielať na adresu prevádzky predávajúceho (Imatech group sr.o., Malotova, Budova 103, 760 01 Zlín) alebo na adresu elektronickej pošty predávajúceho info@vakuovacky.cz.
Pokiaľ nie je použitý vzorový formulár, môže spotrebiteľ odoslať list (najlepšie e-mailom) s textom: „Chcem odstúpiť od zmluvy zo dňa DD.MM.RRRR a požadujem vrátenie uhradenej sumy za tovar na nižšie uvedenú adresu/nižšie uvedené číslo účtu.“
S vráteným tovarom je nutné dodať aj originálny doklad o kúpe (tj objednávkový list).
Za vrátený tovar bude najneskôr do 5 pracovných dní zaslané peniaze späť na účet spotrebiteľa, ktorý je uvedený v návratovom liste alebo e-maile. Peniaze je možné vrátiť aj v hotovosti v prevádzke spoločnosti.
Ak odstúpi kupujúci od kúpnej zmluvy, predávajúci nie je povinný vrátiť prijaté peňažné prostriedky kupujúcemu skôr, ako mu kupujúci tovar vráti alebo preukáže, že tovar predávajúcemu odoslal.
Tovar, ktorý bude spotrebiteľ odosielať v súvislosti s odstúpením od zmluvy do 14 dní od jeho prevzatia späť na našu adresu, musí byť v pôvodnom obale, nesmie javiť známky používania, musí byť nepoškodený, kompletný (vrátane príslušenstva, záručného listu, návodu atď.) ) as originálnym dokladom o kúpe.
Adresa pre vrátenie tovaru:
Malotova – budova 103
areál Svit
760 01 Zlín
Ďalšie kontaktné údaje: e-mail: info@vakuovacky.cz, telefón: +420608728727
- Návratový list – PDF
- Návratový list – DOCX
4. OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV
Všetky údaje, ktoré tu zákazník uvádza, podliehajú ustanoveniam z.č. 101/2000 Zb., Zákona o ochrane osobných údajov v znení neskorších noviel. Prevádzkovateľ týchto stránok (ktorý je zároveň prevádzkovateľom elektronického obchodu) je správcom a súčasne spracovateľom osobných údajov v zmysle vyššie uvedeného zákona. Tieto stránky obsahujú platné identifikačné údaje prevádzkovateľa elektronického obchodu a aktualizovaný zoznam kontaktov pre styk so zákazníkmi.
Všetko nakladanie s osobnými údajmi zákazníkov sa riadi z.č. 101/2000 Zb., Zákonom o ochrane osobných údajov v znení neskorších noviel a ostatnými právnymi predpismi platnými na území SR. Zákazník svojim slobodným rozhodnutím dáva najavo, že si je vedomý všetkých vyššie uvedených skutočností a súhlasí s ďalším spracovaním svojich osobných údajov na účely obchodnej činnosti prevádzkovateľa týchto stránok.
Získané osobné údaje v žiadnom prípade nemôžu byť poskytnuté tretím stranám.
5. Záruka
Na všetok tovar je záruka 24 mesiacov (pokiaľ nie je uvedené inak). Záruka sa nevzťahuje na tovar opotrebovaný bežným používaním, poškodený neodborným zaobchádzaním, alebo neodbornou montážou.
Na žiadosť spotrebiteľa je predávajúci povinný poskytnúť záruku písomnou formou (záručný list). Pokiaľ je poskytovaná dlhšia ako zákonná záruka, predávajúci určí podmienky a rozsah predĺženia záruky v záručnom liste.
Reklamácia vrátane odstránenia vady bude vybavená bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30tich kalendárnych dní odo dňa uplatnenia reklamácie, pokiaľ sa predávajúci s kupujúcim nedohodne inak.
Spotrebiteľ pri uplatnení záruky má:
ak ide o vadu odstrániteľnú, právo na bezplatné, riadne a včasné odstránenie vady, právo na výmenu vadného tovaru alebo vadnej súčasti, ak to nie je vzhľadom k povahe vady neúmerné, a ak nie je takýto postup možný, právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpiť od kúpnej zmluvy
ak ide o vadu neodstrániteľnú brániacu riadnemu užívaniu tovaru, právo na výmenu vadného tovaru alebo odstúpiť od kúpnej zmluvy
ak ide o vady odstrániteľné vyskytujúce sa vo väčšom počte alebo opakovane a brániace riadnemu užívaniu tovaru, právo na výmenu vadného tovaru alebo odstúpiť od kúpnej zmluvy
ak ide o iné vady neodstrániteľné a nepožaduje výmenu veci, právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpiť od kúpnej zmluvy
Rozpor s kúpnou zmluvou:
Pokiaľ sa vada prejaví v prvých 6 mesiacoch od prevzatia plnenia, považuje sa za vadu, ktorá existovala už v dobe prevzatia veci, pokiaľ sa nepreukáže opak alebo to neodporuje povahe veci. V takom prípade má kupujúci, ak je spotrebiteľom, právo voľby riešiť odstrániteľnú vadu mimo štandardnej záručnej opravy aj výmenou veci za bezchybnú. Ak nie je takýto postup možný, má kupujúci/spotrebiteľ nárok na primeranú zľavu alebo môže od zmluvy odstúpiť. To neplatí, pokiaľ spotrebiteľ o rozpore s kúpnou rečou vedel alebo ho sám spôsobil.
Odstúpenie od zmluvy za pomoci prostriedkov diaľkovej komunikácie zo strany kupujúceho
V súlade s § 53 (7) Občianskeho zákonníka v znení neskorších predpisov môže spotrebiteľ odstúpiť od zmluvy do 14 dní od prevzatia tovaru. Ak sa rozhodnete pre odstúpenie v tejto lehote, prosíme Vás o dodržanie nižšie uvedených podmienok. Pri ich splnení Vám bude vrátená kúpna cena:
Odošlite list (najlepšie emailom) s textom: „Chcem odstúpiť od zmluvy zo dňa DD.MM.RRRR a požadujem vrátenie uhradenej čiastky za tovar na adresu (ak požadujete vrátenie peňazí na účet, uveďte prosím číslo účtu).“ Dátum a podpis. Alternatívne možno uviesť text obdobného charakteru, z ktorého vyplýva prejav vôle odstúpiť od zmluvy v zákonnej 14 dňovej lehote.
Tovar, ktorý budete odosielať v súvislosti s odstúpením od zmluvy do 14 dní od jeho prevzatia späť na našu adresu, musí byť v pôvodnom obale, nesmie javiť známky používania, musí byť nepoškodený, kompletný (vrátane príslušenstva, záručného listu, návodu atď.) as originálnym dokladom o kúpe.
Nie je možné odstúpiť od zmluvy na dodávku audio a video nahrávok a počítačových programov, ak porušil spotrebiteľ ich originálny obal a na tovar, ktorý podlieha rýchlej skaze, opotrebovaniu alebo zastaraniu.
Pri splnení všetkých vyššie uvedených podmienok na vrátenie tovaru Vám peniaze za tovar zašleme zloženkou alebo prevodom na Váš účet a to najneskôr do 10 pracovných dní po fyzickom obdržaní tovaru. Najneskôr však do 30 dní od odstúpenia od zmluvy.
Náklady na prepravu tovaru späť k predávajúcemu hradí kupujúci.
6. Reklamačný poriadok
1) Reklamačný poriadok popisuje zásady a princípy uplatňované pri reklamácii dodávaného tovaru. Tento reklamačný poriadok nevylučuje ani neobmedzuje akékoľvek záväzné zákonné práva zákazníka alebo akékoľvek práva zákazníka voči predávajúcemu.
2) Ak sa počas záručnej lehoty vyskytne na výrobku záručná vada najmä spôsobená chybnou konštrukciou, spracovaním alebo materiálom, bude pri splnení nasledujúcich podmienok chybný výrobok (alebo jeho súčasť či diely) bezplatne opravený alebo vymenený za nový. Spotrebiteľ má tiež právo na odstúpenie od zmluvy v prípadoch, ktoré ustanovuje zákon. Reklamovaný výrobok alebo jeho reklamovaná časť musí byť kompletný najlepšie v pôvodnom obale, prípadne inak vhodne zabalený. Záruka poskytovaná predávajúcim sa nevzťahuje na poškodenie spôsobené ohňom, vodou, statickou elektrinou alebo inou živelnou udalosťou, nesprávnym používaním výrobku, bežným opotrebením, mechanickým poškodením alebo neodborným nastavením, modifikáciou, opravou alebo nesprávnym spôsobom použitia nezlučiteľným s návodom na použitie, technickými normami či bezpečnostnými predpismi platnými v Českej republike. Záruka sa tiež nevzťahuje na poškodenie výrobku skladovaním mimo rozsah teplôt od -20 °C do 45 °C, pokiaľ je tak bližšie uvedené v príslušnej dokumentácii výrobku.
3) Dodávateľ sa zaväzuje vykonať vybavenie reklamácie (záručnej opravy) najneskôr do 30-tich dní odo dňa prevzatia uplatnenia reklamácie vrátane reklamovaného tovaru.
Reklamácia musí obsahovať:
- názov reklamovaného tovaru
- konkrétny popis závady
- reklamovaný výrobok alebo reklamovaná časť
- kópiu dokladu o kúpe (faktúra), alebo iný doklad potvrdzujúci kúpu
- odporúčame tiež priložiť záručný list (pri príslušenstve je záručným listom doklad o kúpe – stačí kópia)
- adresu kam zaslať vybavenú reklamáciu a kontakt na Vás (telefón, email na Vás)
Pokiaľ reklamácia nebude obsahovať tieto náležitosti bude reklamácia s najväčšou pravdepodobnosťou vybavená jej zamietnutím, pokiaľ kupujúci dodatočne nebude schopný napraviť potrebné informácie a doklady, ktoré umožnia reklamáciu úspešne vybaviť.
Pre reklamáciu využite náš REKLAMAČNÝ FORMULÁR, ktorý zašlite spolu s tovarom a kópiu dokladu o kúpe na adresu:
Malotova – budova 103
areál Svit
760 01 Zlín
e-mail: info@vakuovacky.cz
telefon: +420608728727
Reklamovaný tovar je nutné dopraviť k nám akýmkoľvek spôsobom na našu adresu. Späť bude opravený výrobok dopravený na naše náklady.
Finančná čiastka vám bude vrátená na číslo účtu, ktoré nám zašlite spoločne s tovarom.
Fa Imatech Group s.r.o., prevádzkujúci eshop www.vakuovacky.cz si vyhradzuje právo na zmenu týchto podmienok bez udania dôvodu. Na už uzavretú kúpnu zmluvu sa vzťahujú obchodné podmienky platné v čase jej uzavretia.
Zodpovednosť za vady
- Na tovar sa vzťahuje záruka podľa záručných podmienok a lehôt uvedených v záručných listoch jednotlivých výrobkov, či lehôt uvedených na faktúrach alebo dodacích listoch.
- Záručná lehota začína plynúť dňom prevzatia predmetu plnenia.
- V prípade výskytu vady predmetu plnenia, na ktorú sa vzťahuje záruka, kupujúci môže prednostne uplatňovať zaistenie opravu priamo u najbližšieho autorizovaného strediska vykonávajúceho záručné opravy daného výrobku. V prípade, že nie je možné zaistiť opravu týmto spôsobom, zaistí opravu predávajúci.
- Zoznam servisných stredísk je obvykle uvedený v záručnom liste alebo na samostatnej prílohe. V prípade, že tento zoznam nie je uvedený, predávajúci na požiadanie kupujúceho oznámi adresu na najbližšie autorizované servisné stredisko.
- Pokiaľ je zistené kupujúcim pri dodaní tovaru, poškodení obalu či tovaru pri doprave, odporúčame takýto tovar odmietnuť prevziať alebo vyhotoviť spolu s prepravnou firmou záznam o poškodení.
- Pred prvým použitím je kupujúci povinný preštudovať záručné podmienky vrátane slovenského návodu na obsluhu a následne sa týmito informáciami dôsledne riadiť.
- Spotrebiteľ je povinný tovar, dodaný predávajúcim, skontrolovať čo najskôr – bezprostredne pri jeho prevzatí, to znamená pri dodaní. Prehliadku musí kupujúci vykonať tak, aby zistil všetky vady, ktoré je možné pri primeranej odbornej prehliadke zistiť. Neskoršie reklamácie mechanického poškodenia výrobku už nie je možné uznať. Spotrebiteľovi je vo vlastnom záujme odporúčaný obdobný postup s ohľadom na fakt, že pri prevzatí veci svojim podpisom prepravného listu okrem iného potvrdzuje vonkajšiu bezchybnosť zásielky. S ohľadom na podpísaný prepravný list bude následne prípadná reklamácia vonkajšieho stavu zásielky vybavená.
- Záručná doba pre osoby, ktoré používajú výrobok za účelom podnikania s týmto výrobkom, nie je stanovená Občianskym zákonníkom a stanovuje ju konkrétny dovozca či výrobca.